Fredags

I fredags red jag först ut i skogen en stund på Pelle.
Han var ganska taggad och pigg på framåt. Han är ju gammal fälttävlanshäst så han är ju inte direkt rädd för naturen, 2 rådjur flög upp mitt framför nästan på honom och han spetsade knappt öronen, haha, ganska cool ;)
Vi red i alla gångarter och i varje galoppfattning skulle han göra nåt slags bocksprång, inte högt alls utan bara ett litet glädjeskutt, han var verkligen superglad att få komma ut i skogen och släppa loss lite. Hade ingen graman så han fick vila helt och hållet från dressyr. Självklart försökte jag jobba honom ändå och det gick förvånandsvärt bra faktiskt ;)
Jag rider honom imorgon igen men då blir det nämligen dressyr!
 
Efter Pelle red jag Zimba på veda. Jaa vad ska man säga egentligen hahaha
Han var superbra i traven, gick fram till handen och i ett lugnt bra tempo. Inte alls hetsig på framåt. Efter ca 40 minuter började han slå med huvudet och då började allt spåra lite. Han blev piggare och piggare och sen skulle vi galoppera. Det gick väll sådär haha
Har väll inte sådär jättemycket mer att säga, är sjukt nöjd med travarbetet men galoppen stryker vi ett streck över...
//Hedda
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback