Toy

Igår red jag Toy som jag ska tävla på KM. Detta var första och sista gången jag hade på mig att träna på honom eftersom jag åker bort på fredag och kommer hem dagen innan KM... 
Vi red dressyr för Magnus och tränade lite allt möjligt men mest skänkelvikningar och förvänd galopp.
 
I början gick det verkligen asdåligt! Han stretade emot jättemycket och var asjobbig, vilket han inte alls brukar vara. Enligt mig brukar han vara jättelätt ibland, men igår var han faktiskt riktigt svår. Efter ca 30 minuter började han lossa lite och "drog" inte i handen hela tiden, han blev alltså mer lätt i handen och gick fram av sig själv. Under några snett igenom så testade jag att öka på honom lite och efter några gånger svarade han direkt väldigt snabbt och tryckte på bra. Han KAN ju faktiskt göra fina längningar men igår var jag mest på att han skulle gå framåt och inte trassla.
 
Är mest nöjd med sista 20 minuterna då han blev relativt bra men det var verkligen inte tillräckligt bra för att vara "startklara" så att säga... Om man nu vill rida på en hyffsad bra procent ;)

Har verkligen 0 förväntningar nu inför KM vilket kanske är lite trist men vi får se hur det går, ska bli kul iaf!
//Carro



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback