Inför KM

På lördag är det KM och jag ska för första gången tävla storhäst-KM och även första gången dressyrtävla Toy. Ett riktigt wildcard blev det men hade inget val alls när jag senaste månaderna bara ridit Jim, lite Cyklamen och lite Muscot, och ingen av dem ville jag ta i förstahand. Har ridit några andra som Dorina och Nova också men endast en gång och då känns det alldelles för wildcard haha.

Hade ju Toy förra tisdagen. Första och förmodligen sista träningen på honom den här terminen nu innan KM. Så oförberedd och otränat de bara kan bli haha.

Det gick inte helt 100. Kändes faktiskt inte speciellt bra och det är bland annat därför jag inte har några förväntningar eller förhoppningar över huvud taget inför KM. Jag behövde jobba rätt mycket och efter 45 minuter släppte det lite på honom. På tävling har jag dock max 30 minuter på mig och därför tror jag tyvärr inte det kommer att bli något lyckat KM haha.

På KM klär man dessutom ut sig. För någon månad sen hade jag världens plan men jag slängde den och kom på en annan som jag nu ska vara. Nu i efterhand när allt är fixat så har jag ångrat mig brutalt och jag kommer se så extremt ful och dålig ut med hästen men lite sent att komma på nytt nu. Kommer lixom hem dagen innan km ;) 

På fredag ska jag iaf rida på kvällen. Får se om jag får rida honom då ;) Men fredagkväll så fixar jag honom och på lördag kör vi! Utan några förväntningar alls så kör vi och hoppas på ett kul Klubbmästerskap!
Gammal bild från hopptävling på mig och Toy



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback