Hästarna

Har fått en del frågor om vilka hästarna runt mig är. Tänkte berätta framförallt om Queen och Pelle men också lite om Tucke och Fresia.
The Dancing Queen
Queen som hon kallas är vårat egna sto född 2009. Vi köpte henne för snart nästan exakt 1 år sen. Hon är en ren dressyrhäst med toppstam → Quaterback - De Niro. 
Hon har hos oss utvecklats från att inte ha kunnat fatta galopp där man själv ville och kicka massor om man råkat göra henne liiiite sur till att nu för någon månad sen bli placerad i LB:2 på 66% och är nu startklar till LA. Kanske låter lite för någon men för oss är det väldigt stort och ännu har hon mycket kvar att lära.
Som ni kanske förstår har Queen lite humör och är riktigt rödhårig, men när allt funkar är hon helt fantastisk. Queen är en riktigt fin häst även om vi kanske inte alla dagar förstår det själva... ;) 
I år har min mamma mest ridit henne och hon har blivit tävlad av Evelina Karlsson. Planenför vinterhalvåret är att jag ska börja rida henne allt mer och mer. Beroende på hur det går får vi se hur det blir i vår, som det ser ut nu ska Evelina fortsätta tävla henne mot LA/MSV men inget är bestämt än.
So Absolute Perfect 
Pelle som han kallas är min "medryttarhäst" som jag rider 2 till 4 dagar i veckan. Han är en stor och grov häst född 2004. Jag har ridit honom sen i september och jag hoppas jag kommer kunna fortsätta även när vi köper ny ponny.
Med tidigare ryttare har Pelle tävlat fälttävlan och dressyr upp till LA/MSV. Själv har jag har just nu inga planer på att tävla honom men om jag fortsätter rida honom lika flitigt under vintern hoppas jag att vi kanske kan komma ut på någon tävling nu i vår, dock ser det ut som ett svårt mål att nå just nu haha, Pelle är verkligen inte en lätt häst. Men jag hoppas nog att vi kan åtminstone tävla en klubbtävling i kanske LB eller LA. Det hade varit superkul verkligen, blir nog till att lära sig rida isåfall hahah ;)
Pelle är hur som en helst en superhäst som jag lär mig massor på!
 Tuckmill Silver och Fresia.
Tucke är min gamla medryttarponny född 1989 som jag red 2009 till 2012. Han är nu pensionerad och har ett underbart och mysigt liv på Thorsholma. Han är för mig världens finaste och jag kan inte vara i stallet utan att hälsa på honom. Tillsammans har vi tävlat lokal dressyr upp till LB och har vinster och placeringar i LC och LB på klubbnivå. 
Fresia är en storhäst född 2003 som jag hjälper till med lite då och då. Hon är utbildad MSV, vet dock inte hur mycket hon har tävlat tidigare. Hon är precis som Pelle en stor och grov häst och en läromästare. Fresia och jag har för tillfället inga tankar på tävling alls. Hade dock varit kul om jag skulle få chansen att tävla henne nån gång i framtiden!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback