Candi

Igår red jag Candi i dressyrspecialen och det gick käpprakt åt helvete kan man väll i stort sätt säga.
Passet började helt okej men inte bra och sen blev det bara värre och värre. Galoppen gick riktigt sjukt dåligt. Usch, inte alls kul att rida när det bara går dåligt. Hela denna termin har jag på ridskolan nästan bara ridit hästar jag aldrig ridit förut och egentligen inte riktigt klarar av. Får dessutom aldrig nån chans att fortsätta försöka kämpa vidare då jag byter häst i princip varje gång. 
Är verkligen i en sjukt jobbig svacka just nu, inte alls nåt jag direkt önskat. När man har egen häst och hamnar i en svacka kan man alltid lägga in en liten period med mycket uteritter eller bara jogga, då kommer man rätt fort över problemen man just då har i dressyren, så kan man inte direkt göra på ridskolan tyvärr... Men men, bit ihop och kom igen.

Nu sitter vi i bilen på väg mot ULK och ska vara där i 2 dagar. När vi kommer hem på söndag kväll ska jag åka upp till stallet och rida Fresia. Ska bli kul då jag inte suttit på henne sen sommaren 2011, haha galet längesen!
Bjuder på en bild på Kiwi från vår sista Anna Dufva träning tillsammans, ska se om jag snart kan börja träna för henne tillsammans med Pelle, hade varit grymt kul om man fick till ett par gånger ibland!
//Hedda



Kommentarer
Anette

Har inte riktigt hängt med i svängarna här. ;) Visst är det så att du letar ponny? Hur kom det sig då att du sålde Kiwi?

Svar: Ja jag letar ponny. En stor som kan hoppa och gå dressyr på ungefär LA nivå, alltså ska det framförallt vara en hopponny då min bror Adam hoppar.
Kiwi såldes för att hon var väldigt liten, hon började bli till åren och hon var ingen speciellt bra hopponny då hon gjorde det utan glöd ;)
ponnyboken.blogg.se

2014-10-11 @ 20:00:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback