Uteritt

Imorse red jag och mamma ut på Queen och Pelle i ca 30-40 minuter. Det gick superbra och bägge 2 skötte sig prima ballerina förutom att Queen försökte vända ner in på fältet men hon kom inte hela vägen ner så det var ju ett framsteg. Hon har sina egna idéer och ska hålla på och göra precis som hon vill ;) 
Men Pelle tycker ju att Queen är sååå snygg så han höll på att blåsa upp sig för att flasha inför henne, helt galet verkligen. Pelles energi smittade av sig lite på Queen så hon blev galet maffig hon också, satan vad de travade alltså...
Men generellt skötte de sig superbra och Pelle var riktigt fin även fast jag inte hade gramanen. Dock bröt jag ju mot den största regeln i dressyrvärlden... Mörkbrun hoppsadel, mörkbrunt träns, svarta tyglar och ljusbrun brösta med martingal.... Aja baja kan man väll säga, tur att vi red på morgonen ;) Nej men jag hade ju då bröstan med martingal vilket funkade super. Sadeln gled inte bak vilket hoppsadeln gärna gör på honom, speciellt när det går fort vilket det gör ute i skogen ;) Sen så kunde han inte dra upp huvudet lika högt med martingalen så jag kommer nog verkligen fortsätta rida med den även om det är en galen färgblandning!
//Hedda



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback