Ridpassen

Har faktiskt helt glömt bort att blogga om både de ena och det andra. Har ridit två ridpass som jag glömt skriva om och sen massa annat men hinner väl inte ta igen det direkt haha.
 
Förra fredagen red jag iaf Candi och det gick inte alls bra. Kommer inte ihåg så mycket men jag kunde inte rida alls och vettefan vad jag höll på med. Allt kaosade haha.
 
I tisdags hade jag Nova och vi red dressyr. Jag fick hjälp med att göra iordning henne och ta ner till ridhuset då jag var på möte och hon hade inget martingal som hon egentligen ska ha, men jag hoppade upp ändå och kunde ändå försöka. När vi skrittade fram kändes hon faktiskt väldigt mjuk och lydig. Sen när vi travade så var det lite klurigt första 10 minuterna men sen blev hon skitfin! Behövde inte göra särskillt mycket förutom att vara stadig och mjuk. Hon var fin i båda varven och kändes bra. När vi sen skulle börja göra 10-metersvolter och skänkelvikningar så blev det svårt. Hon är riktigt svår egentligen och jag har inte riktigt kommit på hur jag ska göra men jag hoppas ändå att jag får fortsätta med henne så att jag kanske lär mig henne tillslut. Högergaloppen gick inte så bra men vänster var mycket bättre och hon blev faktiskt ganska rund ändå. Galoppen är nog det absolut svåraste på henne och hon har ju dessutom en väldigt speciell galopp kan nog alla som ridit henne hålla med om ;)
Är nöjd med första halvtimman men sen gick det lite utför haha.
//Carro



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback