Ponnyletandet

Berätta om planen med provridningarna och eran nästa ponny :) 
Vilka är dina mål med tävligsåret 2015? 

Dessa frågor har jag fått för ett tag sen och det är väldigt svårt att svara på. Förhoppningsvis har vi en ponny igen innan tävlingssäsongen sätter igång i vår och det är inte förrens då man faktiskt kan sätta upp några tävlingsmål men jag kan väll säga mina förväntningar på tävlingarna och det är väll i alla fall att debutera minst LB. Vi kanske skaffar en bättre ponny än det och då kanske målsättningen blir LA eller LA:P1 istället, who knows? Sen skulle jag faktiskt även vilja prova på en lokal hopptävling minst LD = 80cm. Nu när det blir en hopponny ska man ju passa på att leka hoppryttare hehe.

Men ponnyn vi förhoppningsvis kommer att köpa är ju också svårt att berätta om. Vi kommer att fortsätta leta på fram tills vi hittar den och dessa är väll våra största krav eller vad man ska säga;
♦ Mellan 5 och 10 år
♦ Stor och grov modell, gärna maxad i höjd också
♦ Ha kapaciteten för minst LA dressyr och minst LB hoppning
♦ Ska ha relativt bra gångarter och hoppteknik

Sen så har vi en massa andra krav som pris osv men det är inget jag tänker skriva ut här. Men om ni vet någon ponny till salu hade det betytt massor om ni kunde hojta till. Ni får absolut säga till även om den inte "uppfyller våra krav", det kanske visar sig att våran drömponny är 11 år när vårat krav var max 10, ja men då får man väll bortse från det så länge ponnyn känns rätt för alla ;)
//Hedda




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback