Ponnycupen 16/11

Idag har vi ridit våra två första matcher för säsongen i Ponnycupen dressyr! Laget för dagen bestod av mig, Hanna, Sofia och Vilma. På morgonen var det som sagt hemmamatch för oss och då gästade Lidingö oss och på eftermiddagen åkte vi till Lidingö och mötte dem på deras hästar. Blir ett lång inlägg men jag lägger bilderna i andra inlägg så det inte blir för långt! :)
 
Hemmamatchen:
Hemma såg laget ut såhär med hästar i startordningen:
Jag - Pandora
Vilma - Ludde
Sofia - Käck
Hanna - Dumle
 
Vi va där runt 8 och vid halv 9 så fixade vi hästarna, blev lite stressigt när de andra skulle ut men vi hann tack vare hjälp från Linnea och Adam! Vi red fram ca halv 10 och första start var 10.
På framridingen kändes Pandora lite som igår, först ganska stel och stretig men efter några minuter släppte hon. Hon var dock rätt så springig och hastig och jag fick aldrig riktigt ner henne till det lugna.
Inne på banan gick hon bra, hon var väldigt lydig och gjorde allt hon skulle lixom, men somsagt var hon lite hastig ibland vilket domaren såg såklart och det drar ju ner lite. Hon blev stundtals också lite väl lång men hon var ganska svår idag faktiskt. Hon var lite svår men det fick duga ändå, ändå helt okej nöjd.
 
Alla i laget red SKITBRA verkligen, sjukt duktiga! Matchen slutade i VINST för oss med 47,5 p över Lidingö. Jag själv red på 65,0%, vilket var lite lite för vad Pandora brukar få men den här gången förtjänade vi den poängen. Hanna tog guldmedaljen på Dumle med 0,5 p över mig vilket var superkul att han gick så bra idag! Själv blev jag 2:a individuellt av alla.
Resten av bilderna från hemmamatchen kommer som sagt i annat inlägg!
 
Bortamatchen:
Vi var på Lidingö ungefär kvart i 3 och de va start halv 4. Först red Lidingö sina hästar och sen red vi fram. Laget blev såhär med hästar i startordningen:
Jag - Oliver
Vilma - Betty
Hanna - Sonny
Sofia - Diana
 
Jag fick Oliver som jag sett flera gånger vi tävlat på Lidingö, men aldrig ridit honom själv. Vi red fram i ca 15 minuter men det var inte mer som behövdes. Han var fin och lydig och gjorde allt han skulle men det svåra var att han var väldigt hackig med huvudet. Han gick på tygeln men väldigt ostadigt så det jag jobbade med på framridningen var att få honom att suga tag i bettet och inte "hacka" på det så mycket. Inne på banan blev han mycket bättre och jag fick en bra känsla! Inga större missar utan en ganska felfri och bra runda!
 
De andra i laget var också sjuuukt duktiga! Matchen slutade i ännu en vinst för oss vilket var suuupersuperroligt! Verkligen bra start på året! Jag själv red på 71,25% vilket var kul! Nytt rekord i ponnycupen haha ;) Det räckte också till guldmedalj vilket var ännu roligare!
 En bild från idag! Oliver är hela 18 år men suuupersnäll och fin!
 
Kort sagt en väldigt bra dag! Filmer från båda ritterna samt massvis med bilder kommer imorgon! Nu måste jag rååååplugga...
//Carro



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback