2 ridpass

Var uppe på Thorsholma runt 5 som planerat. Mamma fixade all mockning och allt hö medan jag gjorde i ordning hästen. Jag valde att rida Queen på utebanan då det ändå var så pass okej väder, man ska passa på att rida ute nu innan vintern kommer och det blir alla dagar i ridhuset ändå.
Men Queen gick fint idag. Hon är galet pigg och vill alltid framåt så man får alltid bromsa, men samtidigt inte ta för mycket i munnen, man får verkligen inte dra. Så man får bromsa genom rösten, sitsen och svaga skänkelvikningar så blir tempot lugnare och lugnare. Jobbade även på att få henne i en låg och rund form och det gick även det bra.
Men hon var som sagt fin och hon har växit varje gång man sitter på henne. Hon blir bara bättre och bättre, man märker sån sjukt stor skillnad på henne bara efter några veckor. 
 
På veda hoppade jag Toy. Dressyrdelen gick katastrof i början då jag verkligen inte fick nåt stöd på ytter. Vet inte alls vad jag höll på med haha, blev inte bra i alla fall... ;) 
Vi hoppade nån studs vilket gick heelt okej, vissa gånger gick det inte alls bra och andra gången gick det super. Min hopptalang är ju inte sådär underbar och serier eller studs har jag ju inte hoppat på gud vet när.. 
Själva banan som vi hoppade sen gick helt okej faktiskt. Han rättade galoppen över hindrerna och hade ett jämnt och bra tempo mellan hindrerna. Dock försökte jag hela tiden ta tillbaka och gjorde alldeles för grova halvhalter, när Magnus då bad mig åka med mer och följa med i galoppen tog jag det lite väl seriöst så jag tog inte tillbaka alls inför sista hindret vilket gjorde att han hoppade av för tidigt och det blev pannkaka av det hela. 
Men om man bortser från sista hindret på banan och några andra dålia stunder var det generellt ett ganska okej pass!
Darling DQ får stå för dagens bild. Nu tackar jag för mig och går och lägger mig, måste ladda upp för veckans värsta dag. Bussen går 07.13, har 3 timmar lång engelska, sen ca 1 timmes matte, sen ett långt pass med digitalt skapande vilket är kul men då är all energi redan slut och man vill bara somna. Sååå ja, wish me luck!
//Hedda



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback