Håruppsättnings set

När jag tävlar dressyr har jag alltid en donut i håret. Förut när jag inte hade kommit på hur jag skulle göra med mitt astjocka hår så hade jag en sån där rosett där bak men numera har jag en egen speciell teknik för att det ska funka! Har lite olika "pynt" så att säga till donuten jag tänkte visa!
Jag har alla saker till donuten på ett och samma ställe. I en mellanstor necessär har jag just nu allting i!
 
I den så har jag en ganska stor låda och även donuten. Hårborste får ej plats så det tar jag med sepparat till tävlingen. (Fixar alltid håret på plats, inte hemma eller innan). Dounten kan man köpa nästan var som helst. Glitter tillexempel.
 
I lådan:
Har flera olika armband som jag använder som band runt om donuten. Här är några av dem, har flera men dem ligger inte i lådan haha. De med flera olika färger ser lite konstiga ut men man drar åt dem och sen brukar jag ta de två snörena som hänger ut och sätta fast med hårspänne. Men någon av dessa brukar jag använda! De flerfärgade banden köpte jag i thailand och de andra vet jag inte, inte så svårt att hitta precis ;)
 
Sen har jag även ett litet hårnät med pärlor på som är enkelt att dra på donuten och snyggt också! Finns typ överallt, hööks, sthlm ridsport, my one och aa allt typ.
 
Har tre olika sorters "bling" grejjer. De är supersnyggt att sätta i några diamanter eller pärlor eller något annat i donuten, lite detaljer typ! Pärlorna och diamanterna kommer ifrån Glitter och blomman kommer ifrån Hööks. EDIT: Blommj*vln gick sönder efter 1 gångs användning, Bra Hööks!!
 
Dessa är också pärlor som man kan pynta donuten med. Enligt mig är dessa i särskillt bra, vet inte riktigt varför jag köpte dem... De är jättesvåra att sätta bra, men de är snygga! Man ser ju bara pärlan eftersom metalldelen snurras in i håret. ;) Denna köpte jag också på Glitter.
 
Har även lite olika blommor i 3 olika färger som man också kan stoppa in i håret och pynta med! Även dessa kommer ifrån Glitter.
 
I lådan så har jag också såklart massa hårsnoddar och hårspännen!
 
Det mesta jag har kommer som sagt ifrån Glitter. Skulle ändå rekommendera Glitter om man vill köpa grejjer till donut eller hår. De har ju supermycket, snoddar, hårspännen, dekorationer och massa massa annat! Verkligen fint att rida med donut när man tävlar! Om man inte vet hur man gör finns det massa videos och beskrivningar på nätet!
//Carro



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback