3 hästar senare...

Var idag i stallet i mellan 13 och 18 och hann på den tiden rida 3 hästar.
Började med Fresia och första 20-30 minuterna gick så sjuuuukt bra, red igenom programdelar ur LB och LA och allt satt verkligen sjukt bra. Sen orkade jag inte riktigt hålla ihop henne mer, Fresia är riktigt mycket häst att rida så jag orkade inte riktigt mer än ca 20-30 minuter så då gick det lite sämre. 
Men jag är verkligen superduper nöjd över hur det gick i början, hon var superfin!
 
Efter Fresia var det dags för Pelle, jag jobbade mycket skritt och försökte få igenom ställningen. Det gick ganska bra. När jag red honom i fredags var han så gaaaalet fin och blev verkligen låg och rund men fortfarande lätt i handen. Idag försökte jag få till samma sak men det var inte lika lätt då han vilade igår. Men det gick ändå ganska bra idag så jag är nöjd, han var lösgjord och fin i formen, men ibland brast det lite, vi har myyycket att jobba på kan man ju säga ;)
 
Sist ut för dagen var Challe, säger bara shiiiit va svår han är. Jag kan knappt beskriva hur svår och jobbig Challe är att rida men när det väl funkar är han superfin. Jag red i ca 30 minuter och lät honom jogga lite låg och rund så det blev inget stenhårt pass men ändå bra och nyttigt. Han var stundvis ganska fin men ibland blev han stark och lång hahaha, galet svår häst, fattar inte hur man klarar av att rida ett helt program på honom.
 
Men men jag är nöjd med alla 3 hästar, mer eller mindre. Nu blir det lite plugg och sen sova, jag ska också skriva ett inlägg om KM och börja rensa bilder, det finns för få timmar på dygnet kan man ju lätt säga hahah ;)
//Hedda



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback