2014

Här kommer även mitt inlägg om året 2014. Nu avslutar vi denna bok och börjar om igen på en ny imorgon. 365 sidor och varenda en ska bli något alldeles extra!
//Hedda 
JANUARI:
Började året med att på nyårsdagen gå upp 5 och ta taxi från åkersberga till veda och jobba tillsammans med Carro, haha värsta jag nånsin gjort...
Började tävlingssäsongen med en andraplats i LB på 67% och en sjätteplats i en regional LA på Botkyrka
Drog även till med årets första avramling ute på fältet under en fotografering
 
FEBRUARI:
Var i Franska alperna på skidresa med familjen
Var även i Romme med bästa klassen och vännerna
Hade en period där jag red Pepsi massor och det gick superbra (går dock bättre nu men men) 
Jobbade massor vilket gjorde att jag är rik än idag 
 
MARS:
Tävlade min och Kiwis sista LA:P1, gick ju sisåådäääär haha
Flyttade hit till Ponnyboken och började blogga tillsammans med Carro
Ägaren till Thorsholma gick bort och hans soner tog över så det har blivit en del ändringar detta år
Började rida Queen allt mer och mer
 
APRIL:
Kiwi fick en 4 veckors vila och rundsmorning vilket gjorde att vi tog en ganska lång tävlingspaus
Började rida Queen ännu mer i och med Kiwis vila
Spenderade också mycket tid på veda och jobbade en del där
Åkte av Kiwi rejält under en dag vi skulle skritta, i samband med det pajjade även favorittränset, mitt hjärta krossades föralltid, haha nej men det var seriöst skiiitfint
 
MAJ:
Åkte av Queen som attan och fick även en spark vilket gjorde att jag tog en paus ifrån henne (Kan även nämna att jag har ont från sparken fortfarande, rätt soft)
Kiwi sattes igång efter vilan i April
Vi tävlade igen den 21 maj och blev 4 på 67% i LB, tyvärr bara 3 placerade men hon var sååååå fin
Vann en LA:1 på 66% med Pandora under en ridskolecup omgång
- Deltog i allsvenskan finalen där jag fick 64% och blev 7 av ca 20 starter i LB:1, jag hade bäst % i laget och vi blev även 3a.
Hopptävlade Tip Top för första gången, helt okej runda men ett stopp i kombinationen vilket var helt mitt fel
 
JUNI:
Tävlade LB:1 och debuterade Lagtävlan för Ponnyallsvenskan på Siggesta med Kiwi, hyfsade poäng men inte alls någon bra känsla.
La ut Kiwi på annons för första gången
Gick på sommarlov och lämnade världens bästa klass 9N på bästa Näsbydal
Tävlade en LB:1 och en LA:1 på Mälarhöjden med en dålig ritt i LB och första utanför placering (0,5 poäng ifrån hahha) med 63%, och en uuuussseeeel LA...
- Usek hade terminens sista usekaktivitet där vi hade ett vattenkrig på parkeringen
Gjorde mitt sista meeting och mina sista starter på Kiwi med blandade resultat. Bra häst men dålig ryttare de första dagarna och sen okej men sega ritter sista dagen, hade dock en superkul helg med fina vänner!
 
JULI:
- Jobbade i Falsterbo med Clara. Hade galet kul där med henne och Claudia, underbar vecka med toppenväder!
Kiwi fick gå på bete och därmed bli sjukt tjock haha
Kiwi hade en del spekulanter som var och provred
Var ute och seglade med min familj och min morbrors familj i nästan en vecka, även här toppenväder 
Direkt efter seglingen åkte vi till Italien i 6 dagar, åkte på en liten roadtrip från Milano till rivieran och sen upp igen, underbart väder och supermysigt!
 
AUGUSTI:
Kiwi sattes igång efter betet och magen skulle bort inför provridningar och träningar
Jobbade på veda en vecka under ridlägrerna, supermsyig vecka med uteritter på Brownie och Maestro tillsammans med Carro, Anna och alla barn med ponnyer!
Queen debuterade sin första tävling vilket var på Augustidressyen på veda, dock var banan lite läskig...
Ponnyåldern höjdes från 18 till 20 år, skulle man skratta eller gråta?
Började i en ny klass och skola, hatade det först men nu är det det bästa som kunde hänt
 
SEPTEMBER:
Sålde min fina prinsessa Kiwi Querida som nu flyttat till Linköping...
Flyttade tillbaka till tisdagsgruppen på veda och rider numera där också
Började rida fantastiska Pelle vilket har varit en superrolig resa som jag hoppas jag får fortsätta på!
Queen tävlade sin andra och tredje dressyrtävling och blev placerad i den tredje på 66%!
Var på ULK C steg 1 och träffade alla goa ulkare för första gången
Provred en massa fina ponnyer och en av dem var vi nära på att gå vidare med...
 
OKTOBER:
Red en del på Pelle och några gånger på Fresia
Queen tävlade på Vällingby där massa fina bilder togs
Usek höll i den årliga spökkvällen!
Tävlade KM på Pandora, LA:1 på 64%
ULK steg 2 ute på Lillsved, 
 
NOVEMBER:
Gjorde ett av mitt och Pelles bästa pass på träningen för Evelina
Usek höll i aktiviteten stall KM
- Tävlade Pepsi i LC på 61% och 0.5 poäng ifrån placering
Sista ULK helgen så nu är vi utbildade ungdomsledare!
- Sweden Horseshow i friends tillsammans med Carro, Johanna och Sofia
 
DECEMBER;
Hopptävlade på veda på fantastiska Hilda och blev placerad som nr 2
Usek höll i Julshowen som blev riktigt lyckad
- Fick Pelle på "heltid" fram tills en vecka in i januari 
- Vi provred en sista ponny vid namn Bailey bus
 - 7 dagar efter provridningen kom kungen hem och nu är vi återigen ponnyägare
- Finaste Queen fick en spark på bakknät men är nu efter 2,5 veckor frisk igen och under igångsättning! 
- Red min första programridning på Bailey uppe på Veda, LA:1 vilket var superkul och lärorikt 
- Firade julafton hemma med hästarna och familjen och juldagen hos Isakssons
- Firar idag även nyår hemma hos dem
 
Herre vilket år jag haft, dessa grejer är bara en bråkdel av allt jag hunnit med att göra!
//Hedda



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback