Veckan

Måndag: Kiwi går dressyr på utebanan eller ridhuset (beror på underlaget), jobba lite kort form och försöka få henne att inte samla sig för mycket, testa lite ökningar, tempoväxlingar, små volter osv. Målet är att hon i slutet ska vara heelt lösgjord.
Tisdag: Ledig från skolan och sen på eftermiddagen joggar jag Kiwi på banan eller i ridhuset. Mycket skritt och lösgörande jobb, endast jogga runt och lufsa lite i en låg men rund form. Efter jag har ridit börjar jag fixa henne inför tävlingen och smått börja packa lite.
Onsdag: Tävling på roslagens rid och körklubb LB:1. Vet inte riktigt när jag startar än men på eftermiddagen/kvällen någon gång, inte så supertidigt men jag ska försöka att  ha det mesta klart dagen innan. Planen är att hon ska skritta mycket för att komma igång, det är något vi slarvat med på tävling innan. Hon ska skrittas för hand en stund innan vi lastar, innan jag hoppar upp, efter jag ridit och när vi kommer hem. Efter jag ridit påverkar ju inte resultatet men det är oschysst mot henne att ha sprungit en stund, sen direkt in i släpet och sen 1 timme senare in i boxen. Skritta innan och efter ridpass/tävlingar är något jag och många andra slarvar en del med.
Torsdag: Uteritt med mycket skritt, lite jogga ute också bara så att hon får jogga av sig lite.
Fredag: Jogga i ridhuset eller på banan, mest lufsa lite och ingen hög form alls utan bara lugnt hela passet. På kvällen rider jag även på Veda.
Lördag: Dressyr i ridhuset eller på banan. Checka lite tempoväxlingar och börja komma igång med skolorna lite igen. Har också helgjobbarmöte vid 12 och efter det är Carro med mig då hon sover hos mig på kvällen. Får se om jag tar Kiwi på eftermiddagen eller på morgonen. Är carro med kanske hon tar lite bilder och eventuellt rider lite på Kiwi om hon känns bra med mig innan.
Söndag: Tävling på Veda. Rider en LA:1 på någon av ponnyerna vilket var ett tag sen, kan bli lite spännande hahaha. Jag ska försöka få någon som både fotar och filmar. På eftermiddagen ska jag jogga Kiwi på utebanan eller i ridhuset, lite lösgörande arbete med en del tempoväxlingar.
//Hedda
Idag är det dessutom exakt 1 år sen finalen i Allsvenskan var! Andra bäst i Stockholm och bara nån tiondel ifrån vinst, duktiga Sundby tog hem vinsten och i år går finalen hos dem. Hoppas vi levererar lika bra nästa vecka då finalen går, 29 Maj - Sundby Ridklubb, kom dit och heja på bästa Vallentuna!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback