Tävlingen igår

Igår spenderades hela min dag på Sundby Ridklubb, en riktigt mysig anläggning med trevliga funktionärer (utvärdering kommer senare).
Jag startade bara lagklassen och gick ut som nummer 2 i laget. Kiwi kändes på framridningen lite loj men ändå helt okej, jag lyckades väcka henne ganska bra ändå, hon var också lite rak i sidorna och blev inte så jättemjuk som jag hade hoppats på att ha henne.
 Inne på banan blev hon ganska lång och var inte riktigt superrund i sidorna och det drog ner väldigt mycket från alla 3 domare. Jag gjorde massa missar som tex galoppinslag i travökningen, tidiga avbrott, sena fattningar, hon slog sig fri i bägge fattningarna också, sne halt i början osv osv. Dock är det omöjligt att domarna har sett samma ritt då de alla tyckte helt olika och dömde helt sjukt. Alla som tävlade tyckte det och domarna hade mig på 60%, 64% och 67% och då slutade jag på 64%. På vissa ekipage skilde det hela 11% mellan de olika domarna, det känns faktiskt inte okej. Men men, alla andra i mitt lag gjorde gaaleeeet fina ritter som de tyvärr inte fick betalt för. Laget kammade i alla fall hem en tredjeplats i finalen i år. Superkul men vi var ändå lite besvikna över domara... Aja det är bara att jobba vidare.
Ni kan ju se på bilderna ifrån banan (ridhuset) hur lång och rak hon var, det är dock bara att jobba vidare och kom igen, inget mer med det, vi har bara en extra erfarenhet av denna tävling, hon MÅSTE vara rund för att det ska funka. Hade detta varit en LA eller högre hade det gått åt skogen då det krävs mer samling osv.
//Hedda



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback