Tävling imorgon

Imorgon är det dax för mig och Kiwi att tävla igen efter ca 7 veckors tävlingsvila och 4 veckors helt vila. Kan bli riktigt spännande och se hur hon går faktiskt. Hemma har hon nu varit sjukt fin, pigg och framåt, mycket finare steg i både traven och galoppen osv. Jag har ingen aning om hon kommer bete sig lika dant på tävlingsbanan men man kan ju alltid hoppas.
Tävlingen är hur som helst en kvällstävling på Roslagens Rid & Körklubb och jag kommer att rida LB:1. Jag ska ikväll jogga henne och jobba lite lösgörande arbete och sen ska hon fixas fin inför imorgon.
Hon kommer ikväll att få en riktig makeover. Öronen, hovskägget, manen, svansen, pannluggen osv har blivit galet långt och fult. Hon ser ut som ett riktigt troll om jag får säga det själv. Så nu ikväll ska hovskägget kapas och benen + svansen ska badas i några liter schampo.
Men imorgon är det hur som helst tävlingsdebut efter vilan, spännande spännande, ni kan följa mig genom hela klassen via equipe!
//Hedda
 



Kommentarer
Anette

Vad ovanligt med tävling på en onsdag! Är det på kvällen då, eller? :) Lycka till!

Svar: Ja det är en kvällstävling, tack!
-Hedda
ponnyboken.blogg.se

2014-05-20 @ 09:37:57
Linnea

Hur gör du när du är på tävling? Har du något speciellt team med dig? :)

Svar: Svarar i ett inlägg :)
ponnyboken.blogg.se

2014-05-20 @ 10:30:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback