Svar på frågestunden del 2

Vilken är eran favvoponny
och favvohäst på veda?
Carro: Ponny är Pandora och Twist, häst är nog Cyklamen och Toy! :)
Hedda: Ponny är nog Plopp eller Colleen. Häst är Pepsi men jag börjar tycka om Ebbe mer och mer, hmm spännande ;) Nej men Pepsi kommer nog alltid vara bästa storhästen.

Vilken är eran favvoponny och favvohäst utanför veda?
Carro: haha typ Kiwi och Bonzai
Hedda: Ponnysar är självklart Kiwi och Tucke och storhäst Queen ;)

Vilket är erat bästa tävlingsminne?
Carro: finalen i Ponnycupen hoppning och dressyr 2013 och finalen i RSC 2013!
Hedda: Div 3 omgångarna 2013 var sjukt roliga måste jag säga!

Hur många gånger har ni ramlat av?
Carro: Runt 10 ungefär, inte så mycket med tanke på att jag ridit 10 år ;)
Hedda: Har tappat räkningen för måånga år sen haha, dock har jag ramlat av allt för mycket

Vilka bloggar läser ni och vilken är den bästa av dom?
Carro: Läser inte så många längre faktiskt! De flesta jag läser/läste har slutat/lagt ner eller börjat uppdatera dåligt eller tråkigt så följer kanske 5 bloggar dagligen nu. Har ingen speciell favorit.
Hedda: Jag läser oändligt med bloggar, kommer ta ett tag och rabbla upp alla hahha, kan dessutom inte bestämma mig för vilken som är bäst ;)
Vad är era åsikter om NH?
Carro: Inget speciellt, onödigt med åsikter om det då de ändå bara blir kaos när alla tycker olika men jag har ingenting emot det!
Hedda: Jag har skrivit ett inlägg om det för ett tag sen och jag har inget emot det. Alla får göra vad de vill med sina ponnyer men det går för långt när folk hänger ut folk på större bloggar osv och det är det jag reagerar på, inte själva delen där de hanterar sina hästar på ett annat sätt än vi

Favorit mat? ( hahah)
Carro: Typ pasta med ngn sås hahahah
Hedda: Jag är allätare och äter iprincip exakt allt, kan inte bestämma mig vad jag gillar bäst hehe

Tävla dressyr & komma etta med en dålig ritt eller sist med bra ritt?
Carro: Asså det kan ju inte vara så superkul att komma sist varje tävling när man gör en bra prestation varje gång så då äre väl roligare för en själv att vinna, dock kanske inte varje gång. Helst bra resultat med bra ritt såklart!
Hedda: En vinst är alltid en vinst. Nej men om man kommer sist har man ju antagligen gjort något fel ;)

Hur är era dröm hästar?
Carro: Shettis som är söt och kan galoppera jättefort!! Nä men jag venne. Typ en storhäst på 168-170 ngt, fux, vitgrå eller mörk, fina tecken, valack, snäll och trevlig i all hantering, en jättebra allround häst som kan gå högre klasser i både hopp och dressyr. Något sånt typ ;)
Hedda: Stor, fux eller svart, valack, sjukt snäll och bra utbildad. Det är hästen vi letar efter bland annonserna just nu, kan säga att den inte dykt upp till ett rimligt pris riktigt ännu...
Om ni fick frågan att tävla i globe, skulle ni göra det?
Carro: Ja varför inte??
Hedda: Asså jaa jag antar det, varför tacka nej?

vad ser ni mest fram emot i år?
Carro: Ingen aning, typ sommarlov haha
Hedda: Falsterbo, Gripens ponnymeeting och Connemara SM!

vad är era mål för i år?
Carro: Inom ridningen antar jag? Ha kul, utvecklas och få resultat. Har flera mål som jag försöker uppnå hela tiden ;)
Hedda: Ha underbart kul och få en aning mer framgångar, inget superstort men jag vill ha lite fler bra LA rundor innan slutet av detta år

Hur många rosetter har ni?
Carro: Ca 25-30, inte så många men har 14 medaljer och 2 pokaler istället haha. ;)
Hedda: Kan inte antalet i huvudet men närmare 50 i alla fall. Rosetter och priser är inget jag bryr mig sådär supermycket om helt ärligt.
 
Del 3 kommer senare!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback