Svar på frågestunden del 1

Svaren kommer sjuukt sent men bättre sent än inte allt ;) Vi har inte svarat på alla frågor då alla inte var okej att svara på och vissa kom flera gånger, men men, en del frågor blev det ändå, här är del 1!

Vad är era mål inom ridningen?
Carro: Jag har väl lite svårt att sätta några större mål då man är lite fast på ridskola eller vad man ska säga men vill väl utvecklas, såsmåningom om några år kanske skaffa egen häst och tävla. Men just nu så har jag bara utvecklas och bli bättre med bra resultat.
Hedda: Jag vill komma vidare och utvecklas för att rida de högsta klasserna. Jag har inga stora mål för ponnytiden och vi får se hur det blir sen med nästa storhäst beroende på hur bra den är och så. Men jag vill för eller senare nå toppen!

Vad är erat bästa minne med häst?
Carro: Oj ingen aning. Har sjukt bra och roliga minnen tsm med Hedda, Kiwi och Bonzai och sen många bra tävlingsminnen.
Hedda: Antagligen något speciellt ridpass. Men jag vet ärligt talat inte, jag har så sjukt många fina minnen.

Vilket är det roligaste dressyr programmet att rida?
Carro: Mitt favvoprogram är faktiskt LC:2, trots att jag vet många typ hatar det. Men tycker det flyter på jättebra och är ett allmänt najs program att rida haha ;)
Hedda: Jag tycker att LA:P1 är sjukt kul men ett program som verkligen passar mig och Kiwi är faktiskt LC:2

Om ni fick rida vilken ponny som helst vem skulle det vara?
Carro: Chicco typ hahah, saknar lillevän
Hedda: Jag skulle nog vilja prova på de flesta ponnyer hahaha. Men jag skulle nog vilja prova på Drink Pink, han är så sjuuukt fin.
 
Om ni fick rida vilken häst som helst vem skulle det vara?
Carro: Oj ingen aning... Finns massa fina!
Hedda: Oj, har ingen aning. Finns så sjuukt mycket fina storhästar och de flesta hade jag säkert inte ens våga sitta upp på för att de går så bra med andra och då är det jobbigt att komma och inte kunna rida hästen sen haha

Vilket är största misstaget ni gjort på en dressyrbana?
Carro: Haha jag gör typ aldrig någonsin fel inne på dressyrbanan om man tänker felridningar, men på min första LC:1 gjorde jag halt i början av programet när det inte skulle vara det, fast domare blåste inte, endast 2- poäng.
Hedda: Jag gjorde en galoppökning på diagonalen ifrån C istället för M... Fråga mig inte hur jag tänkte, sjukaste nånsin hahaha, jag kom dessutom ut i samma varv haha ;)

Vad är era mål med bloggen??
Carro: Inget större, växa lite kanske hahah
Hedda: Inga skyhöga direkt, få lite mer läsare och ha en stadig statistik.

Vilken är den finaste hästen respektive finaste ponnyn ni nånsin suttit på?
Carro: Hästen typ Cyklamen eller Toy, inte ridit så jättemånga dunderhästar eller vad man ska säga utanför ridskolan. Av ponnys så typ Pandora.
Hedda: Den finaste hästen är nog Malin Isakssons Fridolin eller kanske Queen om man räknar med de jag ridit. Jag har skrittat flera finare men det har bara varit att jag skrittat fram dem åt någon annan. Jag har faktiskt inte ridit överdrivet mycket ponnyer så jag skulle nog säga att Kiwi är den finaste av alla ponnyer jag ridit.

Vilket är det högsta programmet ni tävlat och vilket är det lägsta?
Carro: Lägsta är dressyrryttartest l:1 i debutanten haha. Högsta jag ridit är LA:1
Hedda: Lägsta är dressyrryttartest l:1, lokalt blir det LC:1, högsta jag ridit är FEI inledande.

Hur högt har ni hoppat?
Carro: 115cm ungefär
Hedda: Drygt en meter

Har ni provat på westernridning?
Carro: Nej
Hedda: Nej

Har ni provat på horsemanship? Isf vad tyckte ni om det?
Om ni inte gjort det, skulle ni vilja prova????
Carro: Nej det har jag inte och är inte i jättebehov att att prova det ;)
Hedda: Nej det skulle jag inte säga, jag har ridit ut barbacka i grimma och så haha. Jag tyckte det var läskigt då hästen var pigg och jag red i grimma och grimskaft höhö.



Kommentarer
Miya

Om ni inte har testat på westernridning så tipsar jag om att göra det! Det är jätteroligt och man ser saker och ting på ett annat sätt, man lär sig mycke nytt som man inte har tänkt på innan :) Sen är det ett exempel på att om man tränar så behöver man inte ha korta tyglar när man ska få hästen att gå i form :-)

Det är bara ett tips, jag tycker det är jättekul!

2014-05-07 @ 22:11:49 | http://dearhorses.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback