Sista hoppspecialen

Idag var det hoppspecial för Malin och jag red Cyklamen. När jag kom dit kom jag DÅ på att det var sista gången för terminen.
Vi hoppade lite svåra linjer i ridhuset av tävlingsbommar. Var en kombination med två hinder på varje långsida så att man kunde vända halvt igenom direkt efter kombinationen och hoppa ett räcke och sedan första hindret av kombin igen. Lite luddigt men aja ;)

Själva hoppningen gick bra tycker jag, kom rätt in på hinder och han hoppade fint, blev lite stampigt ibland när han börjar typ studsa på stället innan hindret men annars vare bra. Vad vi jobbade med under lektionen var att kunna rida rakt efter hindret och kunna svänga, för att då få med yttersidan ordentligt.
Det var faktiskt riktigt svårt måste jag säga. Cyklamen lixom drar åt båda hållen, har svårt att gå rakt och sen var det ju svårt att vända, men vi tränade mycket på det och på slutet blev det bra! Han ville alltid springa åt sidan direkt efter hindret så man fick tvinga honom lite att rida rakt.

Det gick helt okej ändå. Var en rätt kul avslutning, dock VÄLDIGT svettigt att rida i 30 grader..

Har inga bilder tyvärr så ni får en gammal!
/Carro



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback