Dressyrtävling 25 maj

Idag var det terminens sista omgång i Ridskolecup Dressyr. Red min LB debut på storhäst den här gången! Var samling 8:30 för staketbygge och hästlottning. Otroligt nog lyckades jag ta nummer 3, haha helt sjukt. Brukar alltid ta sista numret... Men jag valde Cyklamen och även Madde som rider LA valde honom så vi gick upp och knoppade och fixade honom.
 
Jag började rida fram vid två och startade halv tre.
På framridningen kändes han helt okej. Lite springig och hade honom inte helt med mig men han lyssnade ändå på alla hjälper. Han kändes okej ändå så jag tog det rätt lugnt.
Väl inne på banan fick han mycket bättre trav och galopp, men på vissa ställen i programet blev han jättejättelång i formen.. Vet inte riktigt varför haha, jag red väl för dåligt antar jag? Nä men det gick ganska bra ändå. Hade inga superstora missar förutom i början i igångsättningen från halten när det blev galopp istället.. Annars flöt det på rätt bra. Som sagt blev han lång och ibland såg det inte så vackert ut men men... Var nöjd över honom ändå, det var trots allt min första tävling på honom.
 
Resultatet blev 67,76% och det räckte faktiskt till vinst i klassen! Var superkul, även fast jag inte trodde att jag skulle placera mig. Men det var superkul iaf!
I dressyren har jag haft en skitbra säsong faktiskt om man tänker resultatmässigt. 2 vinster och 1 andra placering på 4 tävlingar. Jag lär iaf nog komma till finalen som är den 6 juni vilket kommer bli superkul!
 
Här är iaf bilder från dagen och film från ritten! Jennie har skitfina bilder på sin kamera men jag lägger upp dem här såfort hon har mailat dem! ;) Har lite andra bilder att lägga upp också som kommer i andra inlägg!
 
//Carro
 

Här är alla dagens placerade!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback