Ridning mån+tis

I måndags red jag igen och jag fick rida Nougat. Vi hade lite hoppning för Evelina och han var rätt taggad ändå. Han är fortfarande lite jobbig och stark att rida men han går mycket mera framåt nu än för några veckor sen. Vi hoppade en liten övning där man red rätt upp i trav över bommar och sen fick man välja om man ville gå höger eller vänster och på varje långsida fanns det olika hinder man skulle hoppa. En oxer på ca 70 cm och sen två mindre räcken med 5 språng mellan på andra sidan. Har inte så mycket att säga men han var pigg och hoppade fint!

Igår red jag dressyrpass för Magnus och jag hade Cyklamen. Vi tränade skänkelvikningar, bakdelsvändningar, 10-metersvolter, halter och lite annat. Lite blandat och kul! I början av passet var Cyklamen lite hängig i bettet och tuffade på mest. Jobbade rätt mycket med förhållningar och sånt. Skänkelvikningarna var bra och galoppen var jättebra faktiskt. Efter de mer samlade övningarna lättade han av från handen och blev mycket bättre, plus att han inte bara tågade iväg utan behöll takt och tempo jämnt. Tycker det gick helt okej ändå, men har fortfarande mycket att träna på på honom! ;)
//Carro



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback