Nästa tävling

Idag kom listorna upp på vilka som har gått vidare till finalen i Ridskolecupen. Jag hade dock redan räknat ut på ett ungefär vilka som skulle gå vidare men hur som helst kom jag till final i både dressyr och hoppning!

Finalen går den 6:e juni, om exakt en vecka, och det ska bli sjukt kul! Det här är ju min första final på storhäst och det ska bara bli kul! Förra årets final gick ju superbra när jag kom trea i dressyren på Ludde och vann hoppningen på Twist. 
Jag tror absolut inte att jag kommer få lika resultat det här året, knappt placering men finaldagen är ändå en så sjukt rolig dag så det spelar ingen roll egentligen om man blir placerad eller inte.
 
Dressyren kommer gå i samma program som vi alltid har på finalen, LB:0. Tycker egentligen inte alls om programet då det iprincip  bara är raka sträckor, men det är kul att tävla ett program som man nästan aldrig rider!
 
Hoppningen kommer vara på 85 cm vilket jag blev lite nervös över nu haha.. Har aldrig hoppat så högt på tävling... Jag har absolut ingen aning om vem jag ska ta i hoppningen, men i dressyren har jag iaf några jag vill ha.
 
Det kommer komma några inlägg om finalen nu nästa fredag, allt möjligt med förberedelser osv. ;)
Men ser verkligen fram emot den här dagen! Kvällen innan brukar vi lotta hästar och sen fixar alla sina hästar, på tävlingsdagen är det först dressyr, sen lunch, sen bygger vi hoppbanan och sen börjar hoppfinalen. Blir alltid sjukt långa dagar men det är såå värt det ändå!
 
Här är lite bilder från förra årets final. Haha inte jättevacker på bilderna men men ;)
//Carro



Kommentarer
Anonym

Heddas gamla blogg är länkad på Ponnysanning! Roligt :D

Svar: Kul! Synd att de va till hennes förra blogg bara... ;)
ponnyboken.blogg.se

2014-05-30 @ 23:11:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback