Liniment

Efter jag har ridit Kiwi använder jag alltid liniment, dock använder jag olika starka för olika ridpass. Tänkte visa er de 3 olika som jag använder.
Efter ett lugnt pass där vi har för det mesta skrittat eller bara ridit en kort stund så har jag det svagaste linimentet vilket är en kylgelé ifrån hööks och heter liniment blue. Det funkar superbra att använda men är inte speciellt starkt vilket inte är så superbra men jag använder det ändå bara efter skrittpass osv, det är dessutom väldigt billigt.
Vid joggingpass, hårdare/längre uteritter eller lättare dressyrpass använder jag en kylgelé som heter Radital och är ifrån märket trikem. Man kan hitta detta liniment lite överallt tex hööks. Det är en aning dyrare men inte allt för dyrt, det funkar supebra och är relativt starkt.
Vid de allra hårdaste dressyrpassen eller tävling använder jag ett liniment i vätskeform som heter topical antiseptic från märket absorbine och det är ganska starkt men också ganska dyrt. Jag har två flaskor hemma och det är ett riktigt riktigt bra. Kiwis gallor minskas direkt och linimentet är super verkligen när man har tränat extra hårt nån dag. Man känner själv hur ens händer kyls ner efter man satt på det på hästen. Jag tycker verkligen det är värt sitt pris.
Dessa liniment är superbra och jag skulle tipsa om dem alla 3. Förlåt för lite dålig kvalité på bilden men det svagaste är den längst till vänster och det starkaste den flaskan längst till höger - den finns även i flera större och mindre storlekar och på bilden är den näst minsta storleken, den finns även i geléform men den har jag inte provat.
//Hedda



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback