HULK dag 4

Idag var det sista dagen på HULK. På morgonen pratade vi om ledarskap, sen hade vi lunch och efter lunch så fixade vi våra hästar, byggde lite hinder och sen så red vi.
Jag fick rida Lord idag igen vilket jag inte var astaggad på men sista dagen spelade ändå ingen roll så kunde lika gärna försöka. Vi red först ut en stund i skogen och sen gick vi in och hoppade lite.
 
I skogen så skrittade vi och travade på de bra stigarna. Jag försökte lösgöra honom så mycket som möjligt i skritten och det tog en stund. Ställde igenom ordentligt åt båda hållen och tillslut så började han faktiskt släppa efter lite.
 
I ridhuset så hoppade vi inte så mycket. Det va en kombination på två hinder och ett räcke snett igenom som vi hoppade några gånger. Inge högt dock. Typ 60/65 cm något.
 
Lord va ju mycket piggare och gladare när det var hoppning men fortfarande seg när man inte hoppade. Orkade inte bry mig särskillt mycket om formen på honom utan bara att han skulle gå på framåt och hoppa bra. Mot hinder så var han pigg och hoppade rätt bra. Gjorde fina byten(som han är jättebra på). När vi jobbade galopp på en långsida kunde jag göra byten i varannat, bara för skojjs  skull då hästen kan det ;) 
Det gick inte superbra men han hoppade iaf så är nöjd med det. Gick mycket bättre än igår iaf ;)
 
Efter ridningen fixade vi allt i stallet, fikade och åkte sen hem! Har varit superkul att träffa de andra och vi blev verkligen en grupp! Själva kursen har varit helt okej. Inte fått ut supermycket av den men ändå bra att gå.
//Carro
 
Här är lite bilder från ridpasset. Kommer kanske film också :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback