Håruppsättning

När jag tävlar gör jag som nästan alla andra en donut. Vädigt enkelt och lätt att göra när man väl lärt sig, fint är dessutom också, det enda negativa är väll att man oftast inte får plasts under hjälmen och får pressa på den men när man väl har fått på hälmen och är igång och rider tänker man inte på det, i alla fall inte jag.
Men jag tänkte visa lite smycken jag har till själva donuten. Jag har ibland ett nät med små pärlor på och sen ibland har jag stenar i istället, det beror på hur mycket tid jag har på mig att fixa håret, oftast är det jag själv som gör donuten och då blir det rätt så svårt att få stenarna att sitta fint och då är det lättare med nätet.
 
Men det jag använder mest är nog detta rosa kit ifrån Ryttarsmycken.se. Jag köpte det när jag var på Gripen förra året och jag har använt både pärlorna och stenarna väldigt mycket faktisk. Dock ångrar jag att jag tog de rosa pärlorna då det blir lite mycket rosa, jag hade velat ha lite mer vita pälor och sen lite rosa. Men men snyggt är det i alla fall! Blommorna är också riktigt fina, dock har jag lyckats tappa bort hela 2 stycken men jag använder ändå bara 4 stycken så jag klarar mig.
Bilden på blommorna är egentligen lite orättvis, färgen är mer rosa och de glittrar ganska mycket.
Dock har jag inte alltid bara dessa smycken utan jag har många andra pärlband och olika stenar, har flera saker som jag aldrig använt utan jag har mest tagit första bästa när jag varit på tävling. Allt ligger i en påse och jag tar det jag känner för just då, brukar alltså inte matcha med olika outfits. Alla stenar och pärlor jag har är inte med på bilden utan det är bara en del.
Nu på de senaste tävlingarna har jag haft de grå-vita banden tillsammans med de rosa-vita och sen har jag inte haft några stenar alls utan bara ett nät med vita pälor. Det nästa jag ska köpa är nog absolut ett till pärlband ifrån ryttarsmycken, ett lika dant som jag har fast i en annan färg, sjuukt snyggt verkligen!
//Hedda



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback