Dagen

Imorse gick jag upp tidigt för att rida Kiwi på morgonen. 
Jag red i ridhuset i ca 40 minuter och hon började släppa rätt så bra idag faktiskt. När jag ridit i ca 20 minuter kom mamma ner och då lät jag henne trycka igenom det sista så nu är hon mjuk och fin igen. 
Jag hoppade upp efter mamma och red en stund och då var hon superfin, hon gjorde ett par superbra galoppökningar.
Idag var hon dessutom sjukt pigg vilket är hur kul som helst. Jag kunde inte rida lätt med spöt i handen då jag i varje steg råkade peta till henne på rumpan och då blev hon alldeles för pigg och drog iväg hahah. Men annars var hon sjukt fin idag!
Efter jag ridit så städade jag och mamma i princip hela ridhuset då vi hade städdag i stallet. Vi sopade hela sargen och ridhusväggarna + läktaren + tvättade spegeln som dock blev värre än innan men men, det var riktigt skitigt där inne så det tog ett bra tag.
Men men, nu är vi hemma ett par timmar innan vi åker upp igen för att spola deras ben.
//Hedda 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback