HÄSTTEST

Har sett det här testet på väääldigt många olika bloggar, vet alltså inte vem som gjort det från början men jag hoppas det är okej att jag lånar det!
 
Allmänt:
Hur många dagar i veckan rider du? Allt från 5 till runt 8 gånger, just nu blir det inte så mycket då hon är skadad...
Har du egen häst? Ja
Vilket klubb rider du för? Vallentuna Ridklubb
Vad är det högsta du hoppat? Runt 1 meter tror jag
Vilka/Vem tränar du för? Anna Dufva på Kiwi just nu och Malin & Magnus Hamilton på ridskolan. Ibland lite andra på ridskolan också.
 
Ryttare:
Favoritmärke på ryttarsaker?  Pikeur eller spooks
Hur många hästar har du ägt? 3 om man räknar de vi har idag
Hur många äger du nu? 2
Har du foderponny /har haft? FoderHÄST, Bonzai ;)
Har du medryttarhäst / har haft? Red Tucke i ungefär 3,5 år, ser honom dock mer som en bästa vän eller familjemedlem istället än en medryttarhäst. Men jag har ridit flera som man säkert skulle kunna räkna som medryttarhästar än bara Tucke
Har du sköthäst/ har haft? Ja, på ridskolan när jag var typ 7 hahaha
Hur länge har du ridit? Har ridit hela mitt liv men började på ridskola för snart exakt 10 år sen
Har du ridit/rider på ridskola? Ja, började som sagt för 10 år sen och rider där fortfarande
Har du tävlat? Jarå
Vilka grenar rider du? Dressyr och liiite hoppning
 
Hästen/Hästarna:
Favorithäst/hästarna: Kiwi ;)
Hur gammal är den? Född 2001 och fyller i sommar 13 år
Hur stor är den? 145,7 ;)
Färg? Svartbrun
Tecken? Inga alls, typ 3 vita hår i pannan och på manken haha, syns bara om man kollar riktigt noga
Vilka/vilken gren rids den i? Dressyr och hoppning
Tävlas den? I vilka klasser? Tävlar just nu bara i dressyr och har med mig gått allt från LC till debut i FEI inledande men ungefär LA nivå
Hur länge har du ridit den/ägt/hyrt den? Sen november 2012
 
Foder:
Vad äter hästen? Hösilage, krossad havre, mineraler och mustang original, ibland äter hon också pavo sportsfit och pavo triple p
Går den i grönhage på sommaren? Hahaha nej hon blir för fet då
Favorit godis? Hon äter exakt allt haha,
Värsta godiset? Hon äter som sagt allt men hon föredrar all annan mat framför horslyx men finns inget annat att välja på så gillar hon den hahaha
Är hästen tiggig? Står man med en höpåse utanför boxen så börjar hon gnägga jättemycket och blir helt crazy men annars är hon inte tiggig
 
Utrustning:
Märken på...
Ridskorna/stövlarna: Tretorn, Arezzo horsehead från hööks och equipage
Ridbyxorna: Hööks, pikeur osv
Tröjorna: Har måååånga men favoriter är min rosa spooks fleece, röda 66 North fleece och min blåa HV polo piké
Jackan: Schockemöhle (vinterjacka, har fler sommar/vår jackor)
Hjälmen: JW och en gammal från hööks
Kavajen: Pikeur
 
Tränset: 1 ifrån schockemöhle och 2 okända med vissa delar ifrån hööks
Sadeln: Stübben Maestoso
Täcken: Olika men mest från Amigo
Benskydd: Dressyrskydd från protector och showmaster, sen hoppskydd ifrån hööks och lite olika ställen, hagskydd från hööks, catago och horze
Benlindor: Alla möjliga ställen hahaha
Schabrak: Samma som lindorna, har ingen aning, väldigt många i alla fall...



Kommentarer
Linnéa Smith

Hej!
Skulle jag kunna få låna ditt "hästtest" Hedda? Verkar som ett väldigt bra test att blogga om :)
Kram Linnéa

2014-04-04 @ 23:29:23 | http://vrkryttarna.blogg.se
Linnéa Smith

Hej!
Skulle jag kunna få låna ditt "hästtest" Hedda? Verkar som ett väldigt bra test att blogga om :)
Kram Linnéa

Svar: Absolut! Ingen fara ;)
ponnyboken.blogg.se

2014-04-04 @ 23:29:24 | http://vrkryttarna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback