Dagens ridskolecup i dressyr

Idag var det Ridskolecup i dressyr på Veda, omgång 3 för den här säsongen. Var samling 8:30 för staketbygge och lottning. På lottningen fick jag nr 17 av 20, hahah så fick välja väldigt sent men Robban fanns kvar då så jag tog honom. Fixade honom rätt snabbt. Knoppade, borstade och fixade. Startade 13:45 och skulle gå ner 13:00 så under den tiden hade jag typ inget att göra så hängde i cafeterian och kollade på andra.
 
På framridningen var han iaf skitjobbig! Han stod emot helt galet mycket, tog inte ett steg och när man gick på med skänklar eller spö bara sparkade han och bockade. Fortsatte så tills han slutade, tog några varv runt spåret i galopp för att dra igång honom. Tillslut var han ju framme iaf och då gick det att börja rida lite. Men han var jättejättejobbig på framridningen verkligen. Jag var HELT slut när jag skulle in på banan och då skulle jag dessutom inte ha något spö.
 
Inne på banan var han aaaasseg. Jag drev varje steg och kämpade livet av mig typ... Inga superstora missar förutom felgalopp ett språng och sen bråkade han lite innan första galoppfattningen. Sen småmissar här och där men det är sånt man känner. Jag var så trött när jag kom ut från banan att svetten i pannan bara rann, hjälmen blev helt dyngsur och aa.. SHIT vad jag kämpade haha. Roligare är att på filmen syns det knappt någonting, men där uppifrån höll jag på att dö. Men han gick knappt fram något och jag blev alltså så trött att hjälmen blev nyduschad...
 
Resultatet var nog det sjukaste någonsin... hahahah, det var jättesoligt så vi körde prisutdelning utomhus. 3:an och 2:an i våran klass var uppropade så kände att jag inte skulle få något med tanke på känslan och att det var jättebra andra ritter... Haha men jag vann iaf vilket var HELT galet... Men som sagt syntes det inte lika mycket som det kändes. Men kom 1:a med bara ett halvt poäng ifrån 2:an och 1 poäng ifrån 3:an så det var riktigt jämnt. Domaren dömde inte alls höga poäng idag och den högsta poängen för dagen fick jag på 62,222%, alltså var det väldigt låga poäng idag.
 

Men är nöjd att jag kom runt banan. Sen hade jag inte 100 bra känsla men kul och lite förvånande att det blev en vinst iaf haha ;) Här är massa massa bilder från idag. Film från ritten kommer strax!
 
//Carro



Kommentarer
isasriddagbok.blogg.se

Hade du benlindor under ritten?

Svar: Ja, man får ha det i Ridskolecupen. Det är bara tävling på ridskolan och då väljer vi att ha skydd eller lindor och ca alla väljer lindor då :) de är ingen lokal tävling direkt, bara på ridskolan ;)
ponnyboken.blogg.se

2014-03-30 @ 21:46:47 | http://isasriddagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback