Ridningen igår

Igår skulle jag ridit Cyklamen, men när vi gick ner till ridhuset så gick han konstigt. Där nere fick jag springa med honom och han var ju halt..

Fick rida Muscot istället som var sjukt länge sen! Red honom under praoen några dagar typ mars 2013 så de va ett tag sen.
Han var rätt jobbig igår faktiskt. Hittade aldrig något mellanläge utan antingen så var det kort studstrav och jätteojämnt, men när jag försökte trycka på drog han ut halsen och drog på istället. Höll på såhär första 30-40 minuterna typ.

Galoppen gick faktiskt bättre än väntat. Trodde han skulle dra iväg direkt men jag hade alltid koll i galopppen.
Efter vi hade galopperat blev traven mycket bättre. Han hade ett mycket bättre stöd och travade på utan att dra iväg.

Var lite trassel och jobbigt i början men mot slutet gick det bättre, men att det gick bra skulle jag inte säga ;)

Hoppas Cyklamen är bra nästa vecka så jag kan rida honom, annars får jag köra på't igen på Muscot om jag nu skulle få honom igen haha...

//Carro
Bild från mars 2013



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback