Juni

* Skolavslutning och sommarlovet börjar
* 3 tävlingar varav 8 starter och ett meeting
* Kommer vara mycket på veda och hänga med kompisar under lägerveckorna
I Juni kommer det hända en del men inte överdrivet mycket ändå. De 2 första veckorna går jag i skolan 7 dagar och sen är det lov. Ingen skola den 6 Juni och då är jag på Siggesta och tävlar LB:1 och lagtävlansprogrammet för ponnyallsvenskan. Alltså går jag i skolan 4 dagar den veckan, sen 3 dagar veckan efter och sen är det looov.
Den 14 Juni åker jag till Mälarhöjden och rider LB:1 och LA:1, sen börjar uppladdningen inför Gripens ponnymeeting.
De 2 veckorna mellan Mälarhöjden och Gripen kommer jag vara på veda en del och hjälpa till och hänga med kompisar på ridlägrerna, brukar vara väldigt kul även om man inte rider någonting själv.
Den 27 Juni åker vi till Strängnäs och tävlar där 3 dagar, upplägget kommer att se ut såhär:
Fredag: Kommer dit och sen rider en LC:2
Lördag: Rider en LB:1, om jag startar på morgonen joggar jag henne på fältet på kvällen och om jag rider på kvällen joggar jag henne på fältet på morgonen. Startar vi mitt på dagen blir det bara extra promenader.
Söndag: Rider en LB:1 och efter det en LA:1, sen åker vi hem.
Jag ser inte så jättemycket fram emot första dagen då jag rider en LC:2 då det känns lite drygt att komma in där och rida en av de klasser som jag har ridit väldigt mycket förra året men jag tyckte det blev för mycket att rida 2 stycken LA + LA:P1 som jag gjorde förra året, jag ville rida en cup + en klass utöver den. Detta var det enda upplägget som var snällt mot henne och att jag ändå fick med mig en cup + 1 LA.
 
Men jag ser verkligen fram emot denna månad, massa häst och massa tävling, fullt med massa kompisar, åååhhh längtar verkligen. Efter meetinget tar Kiwi lite vila och vi åker till Falsterbo en vecka, när vi kommer hem laddar vi upp inför Connemara SM vilket även det eventuellt blir ett meeting, beror på om hon ska hoppa dag 2 eller bara gå dressyr dag 1.
//Hedda



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback