Dressyrkurs dag 4

Idag fortsatte vi med volterna och rida innanför spåret men efter ca 30 min red vi en övning som egentligen inte alls är särskillt svår, men som blev skitsvår på Jim.
 
Första 30 minuterna var han jättefin! Kunde öka och minska gångarterna bra, gjorde rätt bra övergångar, han gick för det mesta jämnt i formen och travade på bra. Jättejätteduktig var han, men som de varit alla andra dagarna, så blir han trött efter 30 minuter, och när han inte orkar mer så börjar han "bråka" eller vad man ska säga.
 
Han är ju inte van med att gå timmespass såhär 4 dagar i rad. Helena rider ju honom på vardagarna men de är typ 30-45 min, så han blir jättelätt trött nu.
 
Övningen vi gjorde då va det skänkelvikningar, galopp på långsida och halvcirkel, vända halvt igenom mm och det gick verkligen inte just då.
Han ville inte gå fram alls och stod bara och studsade, hoppade osv, men när han väl gick fram så bara kastade han med huvudet och drog ner det, stannade upp hela tiden och allt blev bara kaos när man försökte få honom att fortsätta då så sista kvarten fick jag trava ner honom och sen skritta av honom. Det blev ju dessutom rätt trångt  när vi är typ 9 st så behövde stanna rätt ofta när han väl kom igång och när jag sen skulle trava fram blev det samma sak igen att han bara studsade.
 
Han avslutade bra när jag travade ner honom och sen var han ju skitfin i början! När han inte orkar mer så blir han sådär och det är inte så konstigt, så är ganska nöjd ändå, med första 30 minuterna dåra ;)
 
Imorgon är det sista dagen på lägret och efter det rider vi ut hästarna till sommarbetet!
 
//Carro
Har inga bilder från idag så lägger upp lite bilder från de andra dagarna.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback