Dressyrkurs dag 3

Idag var jag i stallet vid 3 och vi satt upp kl 5. Trimmade hans man, hovskägg och  randen vid hoven, lite på svansen och sånt. Lite långhårig men nu trimmad och fin haha!
 
Idag red vi vidare på det vi gjort, volterna, innanför spåret, 10-metersvolter, skänkelvikningar och galoppfattning på medellinjen, framdelsvändningar och lite annat.
 
I början på passet var han jättejättefin! Red honom nu lite kortare i formen än vad jag gjort innan och han blev riktigt bra faktiskt. Han tyckte det va lite jobbigt ibland men för det mesta så flöt han på jättebra! Gjorde massa tempoväxlingar i trav på en stor volt där jag travade jättekort och sen lättade av och red på fram igen och han lyssnade jättejättebra där.
 
Allt gick egentligen bra fram tills han började bli trött. Han började flåsa lite och svettas, och när han då inte orkade mer så ville han typ "fly" från arbetet och det är då han börjar trassla och studsa osv. Då blev det mest bara trassel hela tiden i traven och han ville inte helt gå framåt. Just då red vi skänkelvikningarna och galoppfattningarna. Det va typ 10 min kvar av lektionen då så då valde jag att trava av honom på andra sidan istället så jag travade ner honom och skrittade sen av honom medans de andra fortsatte.
 
Han var verkligen duktig i början och när han gjort så bra så är det onödigt att tvinga att fortsätta när han blir trött och då istället få en konsekvens av att det bara blir trassel. 
 
Har ingen film men har en jättefin bild från idag(enligt mig haha) som en person i våran grupps man fotade! 
 
//Carro
Fina fina Jimpan!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback