Svintaggad

I helgen är det ju Ponnycup igen, Dressyrmatch hemma mot Djurgården!
Ingen aning om laget än men jag hoppas jag ska rida för är astaggad nu! Vill typ ha Pandora tror jag. Senast jag hade henne i Ponnycupen var semifinalen i dressyr förra året i maj- Då vi red ihop 70,35% och tog guld.
Är så jäkla roligt med förberedelserna inför Ponnycup. Standarden brukar väl vara:
 
Dagen innan är jag och Hanna där på kvällen. Schamponerar hästarna eller bara tvättar svansar och ben. Oljar hovar, klipper hovskägg och ävan vanligt skägg som Pandora får under käken xd Klipper öron, man, borstar igenom manen så den är lätt att komma. Smörjer allt, byter schabrak osv. Avlsutar med fleecetäcke på och lite morötter och sen jäklar ska de vara snygga till matchen!
 
Sen på tävlingsdagen... Upp tidigt, åka till stallet. Fixar hästen. Knoppar, borstar, fixar hovarna, babyolja, glansspray, damma av dem, linda mm. Hästen blir svinfin.
Med sig själv kämpar man med att få till en donut i håret, sen på med kavajen och putsade stövlar.
 
 
Sen upp i sadeln, kötta gärnet och HA KUL
 
JAG ÄR SÅ JÄKLA TAGGAD PÅ TÄVLING



Kommentarer
Anonym hästälskare

Älskar din blogg!

Svar: Tack!!
ponnyboken.blogg.se

2014-01-13 @ 18:58:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback