Ridningen

Igår var ingen vidare dag med ridningen då kan man säga hahah. Red först igen på Lizt och sen red jag min egna lektion på Nougat. 

Lizt:
Va 3:e gången jag någonsin red honom, senast var i somras ute i sommarhagen.  
Vi var bara 4 st i gruppen, var asskönt med så mycket plats. Vi red iaf lite serpentinbågar och skänkelvikningar. Lizt var rätt dragig lixom. Han sprang och det va skitjobbigt när han blev så stark i det. Efter 30 min började han ge efter och han var helt okej då. Vänster gick bäst. Galoppen va inge vidare hahah.
Gammal bild

Nougat:
Skulle egentligen haft Zimba men jag och Jennie bytte. Var jättetrött och kände att jag inte skulle orka Zimba igår. Dum som jag är trodde jag nougat skulle vara lättare haha.

Han stretade emot så jääkla mycket. Skitstark och tog typ bettet och bara sprang på. Han ville inte flytta undan så fick släppa stigbygeln och gå på som ponnyskänkel tills han flyttade.
Vi red massa framdelsvändningar och skänkelvikning. När vi gjort skrittarbete en stund skulle vi fatta galopp och då småskenade han in i galoppen lite, haha han var nog lite pigg då...  Annars gick galoppen helt okej. 

Nej men gick verkligen inte bra. Har ändå lite bilder från igår men bilderna är inte särskilt rättvisa om hur det kändes...

Och såhär såg det ut när han fick sina ryck hhahahahaah



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback