Ridningen

Igår körde vi lite markarbete på ridningen. Jag red Zimba och det gick skitbra!!

Vi red en svinbra övning som Evelina kommit på, den va så jävla bra!! Men det var blandat med serpentiner mellan hinder, skänkelvikning, galoppfattning över bom och bryta av över bom. Sen lite hinder på det. Övningen ägde iaf!

Zimba var så jäkla fin igår!! Han lyssnade skitbra! Han var lugn i traven från början och lyssnade på förhållningar och halter. När vi började med galoppövningen blev han lite stark i början men jag hade ändå kontroll. Han började sen "fatta" övningen vart det skulle vara galopp osv så övade mycket på att han skulle "vänta på mig".

När vi hoppade så drog han lite första gången, tog en kortsida och sen var han helt tillbaka igen. Sen kunde jag ha honom lugn på alla hinder. Var jätteskönt att han lyssnade så bra för brukar vi väldigt jobbigt när han bara springer. 

Men han var så himla snäll och fin igår, berömde honom typ hela tiden haha. Men hoppas jag får fortsätta med honom för det börjar faktiskt bli kul att rida honom nu!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback