Bästa hopp resp. dressyr tävling

 Om jag räknar med bästa ritterna...

Hoppning:
Då måste jag faktiskt säga finalrundan på Twist i RSC finalen hopp ponny 2013. Det var en rätt svår bana ändå med de längre sträckorna och lite tittigare hinder. Det var ett startfält på typ 20 ponnys och jag gick ut som nummer 3 direkt efter Sofia som red så jääävla snabbt. Trodde aldrig jag skulle slå det då det gick sjukt fort och hon fick noll fel. Men Twirran ägde banan och körde på och vi red på typ en halv sekund snabbare, gick upp i ledningen och höll den platsen genom hela klassen så vann den gången. Det var sjukt tajt till Sofia som var skitduktig, även Adam var supertätt inpå Sofia så vi var väldigt lika i tiden. Men Twist lyssnade så jäkla bra den matchen. Hon brukar bli lite stark där inne men hon lyssnade skitbra och "höll sig kvar". Gick att öka, minska och hon fixade alla svängar!
Bästa ponnyn!
 
Dressyr
Då är det nog min ritt på Pandora i Ponnycupen, semifinal i dressyr i Maj 2013. Pandora var SJUKT fin den gången. Jättemjuk och lydig och hon var verkligen bääääst. Hade ridit henne kvällen innan iofs men hon var ändå skitfin på tävlingen! Red typ felfritt program, inga större missar och bra vägar(nästan lite för bra ibland haha). Hon har nog aldrig varit så lydig och fin när jag ridit henne, hon var helt bäst den gången!! Hon är iofs alltid grym ;) Red på 70,35% och tog Guldmedaljen. Även fast jag ridit på 2% högre så hade jag en bättre känsla på den här ritten än den med Candi så den här ritten är nog den bästa!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback