12. Min favoritgren

 
Jag har nog aldrig kunnat välja en viss favoritgren. När jag var kanske 12-13 dock så ville jag bara hoppa men har börjat gilla dressyren också med åren. Sen vad som är roligast, hoppning eller dressyr beror ofta enligt mig också vilken häst det är. Ett superbra exempel är typ Ludde. I hoppningen är det inte alltid jätteroligt när han fegar ur och vägrar hoppa, men i dressyren är han världens coolaste verkligen! Sjukt fin dressyrhäst och då tycker man just då kanske dressyren är roligare.
 
Hoppningen blir roligare när man rider kanske Mc Cloud. Han är rätt svår i dressyren men jätterolig att hoppa på och då blir hoppningen roligare. Vissa hästar är dock roliga och bra i båda grenarna och de är de flesta hästarna på Veda och bland annat därför gillar man båda grenarna.
 
Sen lektionerna på Veda gör båda grenarna roliga. Ridlärarna är toppenduktiga på dressyr och man lär sig otroligt mycket av dem, och samtidigt kan de ställa om till världens roligaste hopplektion.
Jag är lite allround kan man väl säga, älskar båda hoppningen och dressyren och tycker det är sjukt roligt. Hade man haft hopplektioner där vi hoppar 20 cm två stycken kryss på långsidan hade hoppningen blivit tråkig och kanske tröttnat på det. Men eftersom vi varierar hoppning och dressyr i roliga lektioner blir båda grenarna skitroliga och jag kommer nog aldrig kunna bestämma mig för just 1!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback