Svar på frågestunden del 2

Här kommer andra delen av frågestunden!
 
Heddas svar:

Hur gammal är du? 
16 (född 98)

Hur länge har du tävlat i dressyr? 
På externa tävlingar sen 2011 tror jag men har ju tävlat klubbtävlingar sen kanske 2008-2009 någon gång? Men dressyr var det jag började med helt från början.

Bästa skolämne? 
Haha har verkligen ingen aning, nu när jag går estet är det kanske grafisk design men i grundskolan var det väll rast kanske? haha jag är sämst 

Sämsta skolämne? 
Matte, utan tvekan

Bästa med egen häst? 
Alltså det går inte riktigt att peka ut en sak som är bäst. Allt är underbart så länge man vet att just den hästen är ens egna. Det är verkligen inte som något annat och går knappt att beskriva.

Sämsta med egen häst? 
Att varje dag är en ny upplevelse eller vad man ska säga. Man ber till gud varje dag när man kommer in i stallet och hoppas på att hästen fortfarande är hel när den kommit in från hagen, samma sak innan man börjar rida osv osv. Det värsta som finns är att ens häst är skadad eller mår dåligt..

Roligats med stallet? 
Att få umgås med sina älskade djur varje dag

Tråkigast med stallet? 
När hästen är skadad, så länge hästen är frisk är allt stallobb så som mocka och göra höpåsar faktiskt ganska roligt. Jag har aldrig problem att åka upp och mocka åt alla hästarna även om jag inte ska rida, så länge hästarna är friska och mår bra blir allt kul.

Antal schabrak? 
Har inte räknat men kanske skulle gissa på 10-15 st kanske?? Har inte sådär jättemånga

Hur många sadlar? 
För tillfället bara 1 men vi ska köpa en del till. Queen's sadel ska snart bytas ut nu när hon musklat på sig och växt mer, hennes nuvarande börjar nog bli lite trång... Sen ska även Bailey inom kort på en hopp och en dressyrsadel.

Hur många träns? 
3 st färdigt ihopplockade men skulle säkert få till 2-3 till med alla smådelar delar vi har

Mål med ridning?
Att alltid utvecklas och nå så långt som möjligt

Positivt med din häst? 
Tar Bailey dårå. Positiva med honom är hans energi och utstrålning inom ridningen. Han har energi så att det sprutar om det men är samtidigt lydig och känslig för hjälperna. Sen älskar jag också hans tuffa attityd. Han är riktigt badass och cool men samtidigt världens snällaste.

Negativt med din häst? 
Har väll inte hunnit märka så mycket negativt med Bailey än. Kan ju kanske ta energin här också. Det är fantastiskt med en pigg och framåt häst men det är svårt haha. Det kommer ta ett tag för mig att lära mig rida på all den energin. Dock är inte det något som är så negativt att jag skulle byta ut det mot något annat, never ever.

Carros svar:

Vad köpte du i friends? Kan visa i ett speciellt inlägg!

Vad gillar du för sorts musik? Ehm typ vanlig standard? Nytt på spotify typ haha

Vad är det värsta du vet? Men gud jag har ingen aning. Beror på om det är värsta att äta, se, höra, göra osv...

När fyller du år? Hur gammal blir du då? 24 februari blir jag 17 år

Hur länge har du bloggat? Sen typ 2009, va 11 då tror jag haha

Hur ser dina dagar ut? Vakna lite för sent, göra mig iordning, gå/springa till bussen, vara i skolan, hem, antingen dega runt hemma eller åka till stallet. :)

Hur går det för erat lag i Ponnycupen? Vi har bara ridit två matcher hittils men vi vann båda så det går väl bra hittils!

Rida ut eller dressyr? Gärna båda, man kan ju kombinera det! Typ dressyr på någon äng eller utebana! Dressyr är kul och så men det är också kul att vara ute i skogen med hästen!

Tror du att du kommer hålla på med hästarna hela ditt liv? Kanske inte tills jag blir 90 om jag lever då, men jag tror absolut ett bra tag till! :)

Hur kom du på att du skulle börja blogga? Jättebra fråga.. ingen aning. Antar att kompisar gjorde det och då ville jag också det, sedan har jag gjort det år för år. Egentligen vore det skönt att slippa men kan typ inte sluta mest för att jag hållt på så länge haha.

bästa skolämne? Om man tänker betyg så svenska!

sämsta skolämne? Hahah matte eller engelska tror jag faktiskt...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback