Svar på frågestunden del 1

Här kommer första delen av svaren från frågestunden!

 

Heddas svar:

Har ni eget stall eller vart har du dina hästar?
Nej vi har inget eget stall utan de står på ett inackorderingsstall utanför Vallentuna

Vilken gren är det du satsar på? 
Dressyr utan tvekan

Är Tucke din? 
Han är min favorit ;) Nej men det är inte jag som äger honom utan jag red och tävlade honom från 2009 till 2011 och nu är han pensionär och blir pussad på. Han står ju i samma stallgång som resten av hästarna så jag är med honom varje dag även fast jag inte rider honom.

Varför rider du på ridskolan så mycket när du när som helst kan gå ut i stallet och välja att rida vilken häst du vill???? 
Hahaha asså nej nej nej. Jag kan verkligen inte gå rätt ut i stallet sådär bara. Denna termin har jag ridit extra mycket på ridskolan då jag inte haft någon egen att rida och man tappar så sjukt mycket att inte rida så ofta. Jag vill också vara på ridskolan mycket för miljön och vännerna, sen är det också bra och kul att rida olika hästar ibland också. Men nu i vår blir det inte alls lika mycket på ridskolan tyvärr...

Ska ni köpa en ny/till ponny? 
Redan köpt... ;)

Ska du tävla Pelle nånting? 
Som det ser ut nej. Vi har en lång väg kvar till att ens tänka på tävling så just nu är det ett nej men det kan alltid ändras med tiden

Vad är det absolut bästa tipset som du fått inom ridningen? Nått som sitter kvar i huvudet och gör sig påmint under varje pass! 
Oj, har verkligen ingen aning. Måste klura lite till på den tror jag ;)

Skulle du kunna tänka dig att köpa Pelle? 
Skulle vi köpa storhäst nu så skulle jag nog inte vilja köpa Pelle, tyvärr. Han är en superfin och trevlig häst men en aning för svår mig just nu och jag är inte ute efter ett projekt.

Vad tycker du om NH? 
Haha denna diskution har vi tagit förr... Men jag bryr mig inte ett piss om vad andra gör med sina hästar, jag är bara emot allt skit som skrivs om oss "vanliga" ryttare ut över massa bloggar osv.

Vilken är din favorit av de du provridit hittills och har du någon på g? 
Alltså när jag fick frågan visste jag inte alls vad jag skulle svara och vi hade verkligen ingen på g men nu har vi ju en hemma i stallet så aaaaa, det finns väll inte så mycket mer att säga haha

Carro: 

Vem är din favorithäst på veda? Jim :)

Hur gör du era designer till bloggen? Pysslar lite i photoshop, kanske kan visa en film på hur jag gör om intresse finns.

Vilken gren satsar du på? Dressyr men gillar hoppning också

Är du med i alla ponnycupsmatcher?? Jag rider bara dressyren och jag vet inte hur många jag ska rida. Det är totalt 6 st matcher och jag har ridit de 2 första matcherna hittils men vi får se hur mycket jag får rida! :)

Favoritmärke på ridgrejer? Pikeur tror jag, superkvalité!

Vart har du dina hästgrejer och hur tvättar du dom? (schabrak, lindor osv) Det som går att tvätta i maskin, alltså typ schabrak, lindor, ridbyxor, jackor osv har jag i en speciell garderob i mitt rum. Resten typ som skor, borstar, stövlar osv har jag antingen i garaget eller i skåp på Veda. Hur jag tvättar dem, haha med schabrak och lindor så slänger jag in det i tvätten och tvättar enligt tvättråd? ;) Tvättar inte för hand haha skulle ta evigheter

Vad är ditt absolut bästa hästminne? Oj ingen aning, kanske Ponnycupsfinalerna, dressyrkursvecka med Jim, julafton med hästarna, Har massa!

Vad är det högsta du har hoppat & med vem? Ca 115cm något med Cyklamen tror jag.

Om du bara fick rida en häst resten av livet, vem skulle du vilja rida då? Typ Jim för då hade jag utvecklats på honom sjukt och när han väl går så går han som en dröm som sagt ;) haha

Rider du mycket unghästar? Asså vi har några lite yngre (upp till 8 år) på ridskolan som jag rider ibland. Typ Jim men han är 8 nu? Annars har det varit Twist men de flesta hästarna är runt 10-15 år nu så rider inte unghästar så jättemycket just nu men några av dem är lite som unghästar ;)




Kommentarer
Anonym

Ja lägg upp en film när du gör en design!! Skulle va jättekul

2014-12-27 @ 16:38:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback