Kvällen

Planen var att vi först skulle åka till Thorsholma och så skulle jag skritta Queen som nu skulle sättas igång efter sin vila men när vi kom till stallet hade hon fått en rejäl spark på höger bakknä. Det var en lång reva på ca 2dm och därefter ett djupare sår som var som en ficka uppåt. Såg inte alls bra ut och hon hade ganska ont (kanske inte så konstigt dock...) Men vi fick såret spolat och rent och sen fixade vi allt markjobb innan jag åkte till veda. Medan jag red på veda så kom distriktsveterinären ut till Queen och mätte hur djupt såret var, la om såret och gav henne en stelkrampsspruta. Hon sa att såret antagligen skulle läka helt som vanligt och att det inte var nära någon led och att förhoppningsvis så har själva knät klarat sig bra också. 
Nu får vi bara hoppas att såret läker fint och att vi snart kan börja sätta igång henne igen. 
 
Men uppe på Veda så red jag Caramelle. Det gick väll helt okej ändå. Jag fick aldrig riktigt något sug i handen utan det var mest tomt kan man väll säga. Men jag tyckte ändå hon skötte sig riktigt bra och höll sig avspänd och lugn största delen av passet. 
Vi jobbade återigen mycket skänkelvikningar men denna gång väldigt svaga och långa med fokus på bjudningen framåt mer än tvärningen och det passade Caramelle riktigt bra så hon blev inte alls lika spänd av skänkelvikningarna som hon annars kan bli.
Men jag är som sagt nöjd även om vi haft bättre pass förr ;)
//Hedda



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback