Jim

Igår red jag Jim på Veda och det var utan tvekan bästa passet hittils på honom! Han krånglade nästan ingenting alls, gick jämnt och stadigt hela lektionen och jag kunde sitta ner på honom och rida på framåt och även mer samlat utan att det blev något stopp, kunde göra skänkelvikningar åt båda hållen samt länga traven bra, ta tillbaka den, galoppfattningar och själva galoppen. Det gick verkligen super super bra och jag är jättenöjd med honom!
 
Jim är inte en lätt häst alls men när han väl går så går han verkligen JÄTTEBRA! Det kan nog alla som ridit honom hålla med om. Verkligen en speciell häst men när man väl "hittar" allt så går han helt klockrent och är så himla härlig att sitta på!
 
Nästa gång är det terminsavslutning. Då ska vi förmodligen hoppa eller typ leka eller något haha.. Kommer förmodligen inte rida Jim då eftersom han inte hoppar och det vore kanske inte det bästa att "leka" med honom så jag tror jag får byta, men hade såklart varit kul att rida honom nästa gång också.
//CarroR
 Skitdålig bild men struntsamma ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback