Caramelle

Igår red jag som sagt Caramelle uppe på veda i vanliga tisdagsgruppen. Vi red dressyr med mycket fokus på skänkelvikningar.
När jag travade första kvarten var hon superfin verkligen. Hon var avslappnad och gick i en superfin form, jag kunde även trycka på lite mer framåt så att hon började röra sig lite mer.
Men sen började vi med skänkelvikningarna vilket är hennes stora svaghet. Hon gjorde några fina i skritt men i traven blev hon superspänd. Fick inte riktigt henne att slappna av förrens mot slutet eftersom att så fort hon började slappna av lite kom det nya skänkelvikningar och hon spände sig igen. 
Men men, jag är supernöjd över det vi fick till i början, kändes superbra och jag måste bara lära mig hålla kvar det hela passet!
//Hedda
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback