Power Striegel

En sak jag använder varje dag är min Power Streigel ifrån leovet, jag kallar den även svartspray haha. Jag kanske inte använder den exakt varje dag men minst 4 gånger i veckan + alla tävlingar.
Det är som en glansspray fast pälsen inte blir hal vilket betyder att man kan använda den på hela kroppen. Sprayen är framför allt för mörka hästar - bruna, svarta, mörkbruna osv. Den framhäver den mörka färgen hos hästen och Kiwi blir direkt snäppet svartare när jag använt den.
Det finns en liknande spray för ljusa hästar, jag har dock inte provat den. För vita hästar finns också schampo som gör dem vitare.
 
Vet inte riktigt hur mycket den här kostar men jag skulle gissa på 150-250 kr, den finns hur som helst lite överallt, tex Stockholm ridsport. 
//Hedda



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback