Modell-Kiwi

Jag måste erkänna att Kiwi är sjukt fin och vacker när öronen väl är framåt, men det händer inte såå ofta, speciellt inte när kameran är framme.
Om man ska fota uppställningsbilder på Kiwi från marken krävs mycket tålamod. Först måste öronen vara framåt och det händer inte så jätteofta kan jag säga. Sen ska hon stå still också. Hon dyker gärna ner till maten eller går mot en om man står en meter framför henne. De som fotat uppställningsbilder på Kiwi vet vilket arbete det är.
När man sitter på är det lite lättare. Om hon vill gå iväg eller dyka till maten kan man hålla kvar i tyglarna, dock kommer öronen helst inte fram då ;) Hon vill inte heller stå på tygeln när hon står still, hon blir sjuuukt stark och biter tag i bettet, så uppställningsbilder när man sitter på är inte purenkelt det heller.
Här har ni ett par lyckade uppställningsbilder på Kiwi, dessa bilder finns det inte många av kan jag säga. Den första bilden förstördes ju självklart en aning av mig, haha ignorera mitt vackra utseende på den bilden tack ;)

Att få till bilden här ovanför var riktigt svårt. Vi lockade med all sorts godis men att hon inte fick godiset gjorde henne bara sur och då drog hon bak öronen ännu mer. Det gällde att vara snabb med kameran för att klicka en bild där öronen var framåt för sekunden efter hon tagit fram dem åkte de bak igen ;)
Men man kan ju då bara konstatera att Kiwi inte riktigt är en modellhäst även fast hon tycker själv att hon är snyggast i världen, det där med fotografering är inte riktigt hennes grej. Så fort kameran är uppe ska öronen bak men när man lägger ner kameran igen kollar hon på allt möjligt, knaasponny!
//Hedda



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback