Medilamb ludd och Kavalsoft Pad

Något jag använder varje dag är mitt hakludd ifrån medilamb. Om man har en nogrimma med tillbakaknäppning blir det ofta ganska hårt om man inte har nånting under hakan, som tex ett ludd eller en platta. Jag har en slags platta till Kiwis träns men även den är väldigt hård och sätts den fel får hon lätt skav.
Detta ludd minskar trycket under hakan väldigt mycket. Jag har även en soft pad ifrån kavalkade, den har jag dock på nosryggen för att minska trycket så mycket som möjligt, soft paden kan man även ha under hakan.
 
Luddskyddet ifrån medilamb finns på myone för 50 kr - liknande skydd för nacken finns även fast för dubbla priset. Kavalsoft pad finns på stockholm ridsport för ca 20 kr.
Hittade ingen bra bild på soft paden men ni ser den på den undre bilden, på bilden ser ni också luddet ifrån medilamb.
//Hedda



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback