Mål inför hösten

Att sätta upp mål för ridningen eller vad man håller på med tycker jag är en bra sak för att kunna ha något att sträva efter. Det kan kännas mycket roligare om man har mål som man så småningom uppnår och kan då sätta nya, då hänger man även med på att man faktiskt utvecklas.
Jag har några mål som jag vill uppnå nu under hösten!
 
* Högre procent i dressyren
Vill rida LB på gärna högre än 67% som jag red på min första storhäst-LB. Alltså rida ännu bättre och få ännu bättre resultat på dressyrbanan. I och med att rida över 67% i LB får jag nytt personbästa i LB och det vill man såklart ha ;)
 
* Kvala högre hopp o dressyr
Vill kvala LB ev LA i hoppningen och såsmåningom kvala LA i dressyren! Kul att rida högre klasser, även fast det blir tufft motstånd
 
* Bra ritter, resultat och känsla
Tävlingsmässigt vill jag bara få ett bra mellanläge eller vad man säger, vill vara nöjd med ritterna, ha en bra känsla och gärna bra resultat.
 
Utvecklas
Utvecklas överhuvud taget, komma ännu ett steg längre i ridningen. Bättra sits, händer, och sen bara komma vidare ännu ett snäpp!
 
* Ha kul!
Man får aldrig glömma att ha kul med vad man håller på med. Om man bara ser det hela som en stor tävling som alltid måste gå 100% kommer det inte bli kul längre. Ha kul samtidigt så utvecklas man ännu mer!
 
//Carro



Kommentarer
Anna

När du säger tävling, menar du bara klubbtävlingar då? Tävlar du aldrig lokalt?

2014-08-27 @ 13:04:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback