Kaosdag

Idag har jag varit på veda nästan exakt hela dagen. Då det regnade så sjukt mycket blev det ingen uteritt men för mig gjorde det ingenting då jag har varit sjukt trött hela dagen, hade aldrig orkat en timme på Maestro. Kiwi fick också vila idag så jag har vilat lite från ridningen idag.

Men när alla barn hade åkt hem började vi sätta upp dressyrstaketet. Ca 10 pers på 2 stycken 20x60, easy work. 
Så fort det var klart åkte vi till stallet och hämtade Queen då mamma skulle rida på banan. 
Queen var rätt fin men också rätt tjorvig, vänstergaloppen gick sisådär tror jag men annars var hon rätt fin.
När vi skulle lasta blev det strul, hon reste sig och mamma fick en hov i pannan, Queen sprang iväg men hon stannade tillslut för att kolla på lite saker som hon tyckte såg spännande ut. 
När vi lastade ut Queen hemma snubblade hon på bak och satt sig lite på bakhoven på ett lite knasigt sätt. Vi sprang med henne och hon såg ren ut.
Så nu är både ryttare och häst lite skadade, Queen får vi hålla koll på så att hon håller sig fräsch men jag tror det gick bra, vi får hoppas på att mamma får på sig hjälmen imorgon så att de kommer till start imorgon.
//Hedda
Bilden har inget med inlägget att göra.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback