Jogga

Idag joggade jag Kiwi ca 30 minuter på utebanan. Hon var under de första 15 minuterna ganska osammarbetsvillig och seg, jag börjar också bli sjuk tror jag så jag orkade inte riktigt rida henne heller. 
Men efter några ruscher längst långsidan i ökad galopp släppte hon helt och jobbade på superfint i alla gångarter. Då gick hon fram för skänkeln och var fortfarande lätt i handen. Vi fortsatte i den låga formen och gjorde lite tempoväxlingar och skänkelvikningar som funkade superbra.
 Skänkelvikningen undan vänster funkade super medan den undan höger behöver jobbas på lite mer då hon tappar bjudningen efter några meter in i den. Lättare att reglera då man sitter ner och har henne i tävlingsform, nu joggade jag bara i en låg form och lättridning, vi får helt enkelt bara jobba mer på dem på fredag då det blir ett dressyrpass. Kanske låter som jag bara släppte det medan det var dåligt men så var det inte, skänkelvikningarna var superfina men behöver bara finslipad lite på, speciellt den undan höger ;) 
Men jag är riktigt nöjd över Kiwsan, efteråt fick hon lite extra godis och mys!
//Hedda



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback