Gårdagens träning

Igår var det träning för Anna Dufva och eftersom hon gick i skogen i fredags + vilade lördag och söndag så blev det en ganska lugn träning. 
Vi jobbade mycket basic - tempoväxlingar, övergångar från både trav och galopp ner i skritt, vi gjorde svaga öppnor och skänkelvikningar från LA linjen. Vi jobbade även mycket skrittjobb med branta skänkelvikningar och skrittpiruetter.
Min stjärna gjorde allt perfekt som vanligt. Självklart finns det alltid något att jobba vidare med men för att ha vilat helt i 2 dagar var hon superfin, lätt och mjuk i handen vilket jag inte alls förväntade mig. Men ju mer vi jobbar lösgörande jobb ofta desto mjukare blir hon - även om hon vilat. Gårdagen var alltså ett kvitto på att det vi jobbat på hemma har varit bra. 
Men jag är supernöjd även om det var en ganska lugn träning - alltså bacis rörelser och ingen tävlingsform. 
//Hedda 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback