Dagens träning

Imorse var vi i stallet 06.45 och fodrade våra hästar då de skulle hinna äta innan träningen.
Kiwi var nummer 2 ut och var rätt fin när jag red fram, man fick pusha på henne lite så gick hon superbra.
När vi satte igång själva träningen blev hon lite okoncentrerad och skulle kolla på allt runt omkring men hon var ändå fin och lätt i handen. 
Vi gjorde lite öppnor och övade mycket övergångar för att få henne kvick. 
När vi kom till galoppen började hon bli trött, vi har kört rätt hårt hela helgen så jag förstår henne. Hon gjorde ändå allt perfekt, fina enkla byten, fin förvänd galopp i bägge varv MEN hon orkade inte riktigt vara energisk. Hon var superfin och försökte verkligen, inga avbrott, inga omslag, ett par felfattningar men det var mitt fel - men hon var så trött, idag var hon en riktig kämpe, hon försökte verkligen.

Imorgon blir det uteritt och är vädret bra skrittar vi över stora vägen och klättrar lite i skogen. Det var ett tag sen vi red där så det ska bli spännande. Brukade alltid rida där på Tucke och O'Malley men det har inte alls blivit lika ofta på Kiwi, varför vet jag inte, det är supermysigt där! 
//Hedda 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback